انقلابی

جنگ نرم و استفاده از هنر در این جنگ

انقلابی

جنگ نرم و استفاده از هنر در این جنگ

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

گفتگو با دکتر محمد مهدی سیار با موضوع «هنر و هیات»:
اگر هنرمند خودش را کنار بگذارد به تکامل هنر منجر خواهد شد/مردمی‌ترین موسیقی ما، موسیقی آیینی و عزاداری است

من می‌گویم اصل باید این باشد و بعد فریادش هم خود به خود تنظیم می‌شود. اوج کار هنری باید به نظر من این جا باشد البته اینجا مقام پناه هم هست. یعنی دیگر هنرمند نباید خودش را ببیند و تافته جدا بافته نیست، نباید خودش را ببیند بلکه باید خودش را حل شده در هیات بپندارد.

به گزارش خبرنامه صادق، علی سلیمانی به سراغ «محمد مهدی سیار» رفت و صحبت‌های کوتاهی درباره هنر و هیات با وی داشت.متن کامل این مصاحبه به شرح ذیل است:

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۴ ، ۱۶:۰۵
roza ezadi

تعریف جنگ نرم

مفهوم جنگ نرم (Soft Warfare) در مقابل جنگ سخت (Warfare Hard) است و تعریف واحدی که مورد پذیرش همگان باشد ندارد.« جان کالینز » تئوریسین دانشگاه ملی جنگ آمریکا، جنگ نرم را عبارت از "استفاده طراحی شده از تبلیغات و ابزارهای مربوط به آن، برای نفوذ در مختصات فکری دشمن با توسل به شیوه هایی که موجب پیشرفت مقاصد امنیت ملی مجری می شود”، می داند.ارتش ایالات متحده آمریکا در آیین رزمی خود آن را بدین صورت تعریف نموده است: "جنگ نرم، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن تاثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروههای دوست است به نحوی که برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد.”

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۴ ، ۱۵:۵۷
roza ezadi